کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 آبان 1402

میله ارت کاپر باند

میله ارت کاپر باند یک نوع میله ارت است که از یک هسته فولادی با روکش مسی با ضخامت بالا تشکیل شده است. این میله ارت دارای استحکام کششی و هادی بودن بالایی است و می‌تواند جریان‌های الکتریکی را به زمین انتقال دهد. میله ارت کاپر باند معمولا در صنایع برقی، الکترونیکی، مخابراتی، صوتی و تصویری، خودروسازی، ساختمانی و دکوراسیونی کاربرد دارد. همچنین این میله ارت می‌تواند به عنوان یک صاعقه گیر در بلندترین نقطه ساختمان نصب شود و از برخورد صاعقه به ساختمان جلوگیری کند. اگر میخواهید از میله ارت کاپر باند بیشتر بدانید این مقاله را تا انتها بخوانید.

میله ارت کاپر شیلد

میله ارت کاپر شیلد یک نوع میله ارت است که از یک هسته فولادی با روکش مسی با ضخامت کم تشکیل شده است. این میله ارت می‌تواند به عنوان یک هادی الکتریکی، یک محافظ ارتینگ، یک محافظ در برابر خوردگی و یک عنصر زیبایی استفاده شود. میله ارت کاپر شیلد دارای انعطاف پذیری بالایی است و می‌تواند در شکل‌های مختلف خم شود. میله ارت کاپر شیلد معمولا در صنایع برقی، الکترونیکی، مخابراتی، صوتی و تصویری، خودروسازی، ساختمانی و دکوراسیونی کاربرد دارد.

میله ارت کاپر باند

از جمله مزایای میله ارت کاپر شیلد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش عمر میله ارت: به دلیل یکپارچه بودن روکش مس، امکان نفوذ آب و رطوبت به داخل میله وجود ندارد و مغزی فولاد کاملا سالم و مقاوم می‌ماند. این موضوع باعث می‌شود میله ارت کاپر شیلد دارای عمر بیشتری نسبت به میله ارت دوزه‌کشی باشد که در آن میله آهنی را به قطر مناسب با فشار وارد لوله مسی می‌کنند و احتمال تفکیک و خوردگی میله وجود دارد.
  • افزایش کارایی میله ارت: به دلیل اکسید برداری مغزی فولاد و عدم وجود اکسید آهن یا چربی بین دولایه، علاوه بر جلوگیری از خوردگی، اتصال الکتریکی و مکانیکی فوق العاده‌ای بین مس و مغزی فولاد برقرار می‌شود. این اتصال باعث می‌شود مقاومت زمین میله ارت کاپر شیلد کمتر از میله ارت دوزه کشی باشد و جریان ناخواسته برق را به زمین بهتر هدایت کند.
  • افزایش انعطاف پذیری میله ارت: به دلیل عدم نیاز به حرارت در فرایند تولید، مغزی فولاد سختی خود را از دست نمی‌دهد و در زمین‌های سخت نیز همچون یک میخ فولادی بلند به راحتی قابل استفاده است. همچنین در روش اتمایز امکان افزایش ضخامت مس تا هر میزان که کارشناسان طراح یا کارفرمایان معین کنند فراهم است و برخلاف روش دوزه‌کشی تولید میله ارت تا طول سه متر و قطرهای متفاوت امکان‌پذیر است.

میله ارت کاپر باند چیست؟

میله ارت کاپر باند یک جزء سیستم اتصال ارت است که برای ایجاد مسیر امنی برای جریان انرژی الکتریکی به زمین در صورت بروز خطا استفاده می‌شود. مس یک ماده معمولی است که برای ساخت میله‌های سیستم‌های زمین استفاده می‌شود، زیرا یک رسانای الکتریکی عالی است.

میله ارت کاپر شیلد

میله‌های مسی همچنین دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی هستند و آنها را به انتخابی بادوام و طولانی مدت برای کاربردهای زمین تبدیل می‌کند. برخی از نمونه‌های میله‌های مسی مورد استفاده در سیستم‌های زمینی عبارتند از میله‌های مسی جامد، میله‌های فولادی متصل به مس و میله‌های زمین مسی.

میله های ارت فولادی با پیوند مس ترکیبی از استحکام فولاد برای راندن عمیق و مقاومت در برابر خوردگی مس از طریق اتصال مولکولی مس به فولاد را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، میله‌های ارت مس جامد دارای 99.9 درصد ترکیب مس الکترولیتی خالص هستند و برای استفاده در محیط‌هایی با شرایط خاکی تهاجمی مناسب هستند. فروشگاه‌های زیادی از جمله فروشگاه سرزمین مس این نوع میله‌های مسی را عرضه  می‌کنند که به عنوان میله‌های زمین و الکترود در سیستم‌های اتصال زمین الکتریکی استفاده می‌شوند.

اتصال زمین یک اقدام ایمنی ضروری برای سیستم‌های الکتریکی است و میله‌های مسی معمولاً برای ایجاد یک مسیر مقاومت کم برای جریان خطا به زمین استفاده می‌شوند و در نتیجه عملکرد سیستم را ایمن نگه می‌دارند. آزمایش منظم سیستم‌های زمین برای اطمینان از عملکرد و ایمنی مداوم آنها ضروری است.

ویژگی میله ارت کاپرباند

این میله ارت دارای ویژگی های زیر است:

میله ارت کاپرباند

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و عمر طولانی
  • هادی بودن بالا و مقاومت الکتریکی کم
  • استحکام مکانیکی بالا و قابلیت خم شدن
  • قابلیت اتصال به یکدیگر با کوپلر های مسی
  • مناسب برای نصب در زمین هایی با عمق زیاد
  • مطابق با استانداردهای بین المللی مانند IEC 62561-2 و UL 46712

این فقط بخشی از ویژگی میله ارت کاپرباند می‌باشد. حتما به یاد داشته باشید برای تهیه میله ارت کاپر باند با کارشناسان متخصص مشورت کنید و از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.

جمع بندی

میله ارت کاپر باند یک نوع میله ارت است که دارای روکش مسی با ضخامت بالا و مغزی فولادی با کیفیت است. این میله ارت به روشی تولید می‌شود که یکپارچه و جدایی ناپذیر (از مس و فولاد) باشد. از ویژگی‌های میله ارت کاپر باند می‌توان به استحکام کششی بالا، مقاومت زمین کم، عمر طولانی، مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف‌پذیری بالا اشاره کرد. این میله ارت در ارتینگ سیستم های برقی و الکترونیکی و جلوگیری از برق گرفتگی و آسیب رساندن به تجهیزات، صاعقه‌گیری ساختمان‌ها و محافظت از آن‌ها در برابر صاعقه و جریان‌های ناخواسته، ارتینگ سیستم‌های ارتباطی و تلفنی و جلوگیری از تداخلات الکترومغناطیسی کاربرد دارد.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سرزمین مس مفتخر به بیش از 10 سال تجربه و خدمت در ارائه‌ی انواع تجهیزات و ملزومات چاه ارت، صاعقه‌گیر، میله ارت، جوش کدولد و انواع بنتونیت با بهترین قیمت می‌باشد.
ما قصد داریم با ارائه‌ی محصولات کاربردی مسی و آخرین قیمت روز بازار در خریدی مطمئن و آسان خدمتگزار شما باشیم. سرزمین مس با گرد هم آوردن متخصصان و فروش ابزارآلات صنعتی و کارگاهی به صورت اینترنتی راهی بسیار کم‌هزینه، آسان، مطمئن و بدون اتلاف وقت را برای شما به ارمغان آورده است. امیدواریم به یاری خدا و همراهی شما عزیزان، بیش از پیش پاسخگوی نیازهای هموطنان گرامی باشیم.

تهران لاله زار جنوبی کوچه ی باربد پلاک 9

coppersland.adm@gmail.com

کلیه حقوق این سایت متعلق به آژانس دیجیتال مارکتینگ ایان می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه
دریافت لحظه‌ای قیمت