کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
15 آبان 1402

محاسبه وزن سیم ارت

برای محاسبه وزن سیم ارت باید اطلاعاتی را از قبل داشته باشیم مانند طول سیم (بر حسب متر)، سطح مقطع سیم (به متر مربع)، چگالی مواد سیم (به کیلوگرم بر مترمکعب). با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم می‌توانیم به صورت دقیق وزن سیم ارت مورد نظرمان را شناسایی کنیم.

در ادامه به فرمول محاسبه وزن سیم ارت و وزن هر متر سیم مسی اشاره میکنیم.

محاسبه وزن سیم ارت (وزن سیم مسی ارت)

برای محاسبه وزن سیم مسی ارت همانطور که اشاره شد به یک سری اطلاعات پیش‌نیاز باید دسترسی داشته باشیم، پس از بدست آوردن این اطلاعات، می‌توانیم وزن سیم را با استفاده از فرمول زیر محاسبه کنیم:

وزن = طول x سطح مقطع x چگالی

به عنوان مثال، فرض کنید یک سیم ارت با طول 100 متر، سطح مقطع 0.01 متر مربع و چگالی 8000 کیلوگرم بر متر مکعب (معمولی برای سیم های مسی) داریم:

وزن = 100 x 0.01 x 8000

وزن = 8000 کیلوگرم

بنابراین وزن سیم ارت در این مثال 8000 کیلوگرم خواهد بود. فرمول محاسبه وزن سیم مسی به همین سادگی انجام می‌شود.

جدول وزن کابل مس

جدول وزن کابل مس در سایت سرزمین مس را مشاهده می‌کنید:

تعداد رشته سیم مسی وزن یک متر نوع کارخانه نام کالا
رشته 7 144 گرم دنیای مس – مسبار کاوه سیم مسی ارت لخت نمره 16
رشته 7 225 گرم دنیای مس – مسبار کاوه سیم مسی ارت لخت نمره 25
رشته 7 315 گرم دنیای مس – مسبار کاوه سیم مسی ارت لخت نمره 35
رشته 7 450 گرم دنیای مس – مسبار کاوه سیم مسی ارت لخت نمره 50
رشته 19 630 گرم دنیای مس – مسبار کاوه سیم مسی ارت لخت نمره 70
رشته 19 855 گرم دنیای مس – مسبار کاوه سیم مسی ارت لخت نمره 95
رشته 19 080/1 گرم دنیای مس – مسبار کاوه سیم مسی ارت لخت نمره 120
رشته 37 350/1 گرم دنیای مس – مسبار کاوه سیم مسی ارت لخت نمره 150
رشته 37 655/1 گرم دنیای مس – مسبار کاوه سیم مسی ارت لخت نمره 185
رشته 37 160/2 گرم دنیای مس – مسبار کاوه سیم مسی ارت لخت نمره 240

به هرگونه اطلاعات دیگری نیاز داشتید می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۳۳۹۴۲۵۰۰ – ۰۲۱۳۳۹۵۹۱۲۴تماس حاصل نمایید.

وزن هر متر سیم مسی

وزن هر متر سیم مسی بسته به قطر و چگالی سیم می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان یک دستورالعمل کلی، یک سیم مسی 2.5 میلی‌متری به طول 1 متر تقریباً 0.025 کیلوگرم وزن دارد.

وزن سیم مسی ارت

لطفاً توجه داشته باشید که این مقادیر تقریبی هستند و می‌توانند بر اساس نوع سیم و شرایط خاص متفاوت باشند. اگر به اندازه‌گیری دقیق‌تری نیاز دارید، توصیه می‌شود برای وزن دقیق سیم مسی مورد استفاده، با کارشناسان ما در سرزمین مس مشورت کنید.

مزیت‌های کابل مسی

کابل‌های مسی در مقایسه با سایر کابل‌ها دارای چندین مزیت هستند:

کابل مسی با استحکام بالا

  1. رسانایی عالی: مس یک رسانای عالی الکتریسیته است که باعث می‌شود کابل‌های مسی در انتقال سیگنال‌های الکتریکی با حداقل تلفات بسیار کارآمد باشد.
  2. دوام بالا: کابل‌های مسی به دلیل دوام و انعطاف‌پذیری شناخته شده‌اند. آن‌ها می‌توانند در محیط‌های سخت، دمای شدید و استرس فیزیکی بدون به خطر انداختن کیفیت سیگنال مقاومت کنند.
  3. انعطاف پذیری: کابل‌های مسی انعطاف‌پذیر هستند و به راحتی می‌توان آنها را خم کرد و بدون از دست دادن رسانایی خود پیچ داد. این باعث می‌شود آنها برای پروژه‌های مختلف گزینه مناسبی باشند و جایگاه آنها در فضاهای تنگ آسان باشد.
  4. طول عمر: مس طول عمر بالایی دارد و کابل‌های مسی در صورت نصب و نگهداری مناسب می‌توانند عملکرد خود را در مدت زمان طولانی حفظ کنند. این طول عمر می‌تواند با کاهش نیاز به تعویض مکرر کابل در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.
  5. سازگاری: کابل‌های مسی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند و با کاربردهای مختلف از جمله شبکه، مخابرات، انتقال نیرو و سیستم‌های صوتی/بصری سازگار هستند. این باعث می‌شود کابل‌های مسی برای بسیاری از صنایع انتخابی محبوب باشند.
  6. مقرون به صرفه: کابل‌های مسی معمولاً در مقایسه با سایر انواع کابل‌ها مانند کابل‌های فیبر نوری مقرون به صرفه‌تر هستند. آنها تعادلی بین عملکرد و هزینه ارائه می‌دهند که آنها را به انتخابی مناسب برای بسیاری از کاربردها تبدیل می‌کند.
  7. افزونگی و قابلیت اطمینان: کابل‌های مسی می‌توانند مسیرهای اضافی را برای ارتباط فراهم کنند، اطمینان را تضمین می‌کنند و زمان خرابی را در صورت خرابی یا آسیب به حداقل می‌رسانند.

مزیت های کابل مسی

البته این بخشی از مزایای کابل مسی است؛ توصیه می‌شود برای پروژه مورد نیاز خود، کابل مسی با وزن متناسب را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله محاسبه وزن سیم ارت را آموختیم و دانستیم برای محاسبه آن به عواملی مثل طول سیم (بر حسب متر)، سطح مقطع سیم (به متر مربع) و چگالی مواد سیم (به کیلوگرم بر مترمکعب) نیاز داریم. از مزایای کابل مسی می‌توان به رسانایی عالی، دوام بالا، انعطاف‌پذیری، طول عمر، سازگاری و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد. سرزمین مس انواع ملزومات چاه ارت را برای شما که به دنبال بهترین‌هایید، ارائه می‌دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سرزمین مس مفتخر به بیش از 10 سال تجربه و خدمت در ارائه‌ی انواع تجهیزات و ملزومات چاه ارت، صاعقه‌گیر، میله ارت، جوش کدولد و انواع بنتونیت با بهترین قیمت می‌باشد.
ما قصد داریم با ارائه‌ی محصولات کاربردی مسی و آخرین قیمت روز بازار در خریدی مطمئن و آسان خدمتگزار شما باشیم. سرزمین مس با گرد هم آوردن متخصصان و فروش ابزارآلات صنعتی و کارگاهی به صورت اینترنتی راهی بسیار کم‌هزینه، آسان، مطمئن و بدون اتلاف وقت را برای شما به ارمغان آورده است. امیدواریم به یاری خدا و همراهی شما عزیزان، بیش از پیش پاسخگوی نیازهای هموطنان گرامی باشیم.

تهران لاله زار جنوبی کوچه ی باربد پلاک 9

coppersland.adm@gmail.com

کلیه حقوق این سایت متعلق به آژانس دیجیتال مارکتینگ ایان می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه
دریافت لحظه‌ای قیمت