کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
28 شهریور 1402

انواع لوازم چاه ارت

چاه ارت در مفهوم کلی به معنای اتصال به زمین است و نقش مهمی در ایمنی سیستم‌های الکتریکی ایفا می‌کند. این سیستم شامل یک چاه ارت و یک سیم اتصال به زمین است. اصلی‌ترین وظیفه چاه ارت، اتصال جریان‌های الکتریکی مختلف به زمین می‌باشد و این اقدام اغلب برای جلوگیری از وقوع برق‌گرفتگی انجام می‌شود. اگر شما قصد نصب چاه ارت را دارید و به دنبال انواع لوازم چاه ارت می‌گردید این مقاله را مطالعه کنید.

انواع تجهیزات چاه ارت

اگر به دنبال انواع تجهیزات چارت ارت هستید و قصد نصب چاه ارت را دارید شما به لوازم زیر احتیاج پیدا خواهید کرد:

نصب صاعقه‌گیر الکترونیکی جهت جذب صاعقه و انتقال آن به چاه، نصب میله ارت، استفاده از سیم مسی، نصب دریچه بازدید ارت، استفاده از مواد خاص جهت کاهش مقاومت زمین، استفاده از شینه ارت مسی و یا آلومینیومی، نصب صفحه ارت گالوانیزه و یا مسی، استفاده از دستگاه ارت سنج.

انواع تجهیزات چاه ارت

انواع تجهیزات چاه ارت را می‌توانید از فروشگاه سرزمین مس با ارزان‌ترین و بالاترین کیفیت خریداری کنید.

اتصالات داخلی چاه ارت

برای حفظ مقاومت کم در چاه ارت، اتصالات داخلی مناسب باید نصب شود. لوازم چاه ارت برای اتصالات داخلی چاه ارت شامل موارد زیر می‌شود:

  • صفحه مسی ارت با خلوص ۹۹ درصد
  • سیم مسی ارت سایز ۳۵ یا ۵۰
  • جوش احتراقی یا کدولد سه نقطه‌ای برای اتصال سیم مسی به صفحه ارت
  • بنتونیت سوپر نانو اکتیو یا مواد کاهنده اهم زمین
  • باکس ارت فلزی دیواری با شینه مسی
  • دریچه چاه ارت دفنی از جنس بتن یا پلی‌اتیلن با لینک مسی

چاه ارت، هنگام اتصالی در مدار یا نشت جریان، از افراد و دستگاه‌های الکتریکی محافظت می‌کند و باعث ایمنی آن‌ها می‌شود. برای اجرای چاه ارت، چاهی با عمق مناسب در جایی که به رطوبت نسبی خاک رسیده باشد حفر می‌شود. بعد از حفر چاه، صفحه‌ای از مس در داخل آن قرار داده می‌شود.

بست مسی برای اتصالات داخلی چاه ارت

بعد از قرار دادن صفحه مسی، سیم مسی به صفحه ارت وصل می‌شود. برای اجرای چاه ارت، بهتر است قبل از آرماتوربندی و بتن ریزی فونداسیون گسترده نسبت به تعبیه محل چاه با کول گذاری و قرار دادن آرماتورهای تقویتی اطراف آن اقدام شود.

انواع تجهیزات ارتینگ

تجهیزات زمین یکی از اجزای حیاتی سیستم‌های الکتریکی است که ایمنی تجهیزات و پرسنل را با ایجاد یک مسیر کم امپدانس برای جریان خطا به زمین تضمین می‌کند. در اینجا چند تا از انواع تجهیزات ارتینگ مورد استفاده در سیستم‌های الکتریکی آورده شده است:

  1. میله‌های ارت/ الکترودهای میله‌ای: این تجهیزات معمولاً در نصب چاه ارت مورد استفاده قرار می‌گیرند که شامل یک میله مسی یا فولادی با طول و قطر مناسب است که به صورت عمودی در زمین به همراه مواد مکمل مانند بنتونیت، زغال سنگ و نمک برای کاهش مقاومت زمین و بهبود زمین قرار می‌گیرد.
  2. ارتینگ نوارها: این نوارهای فلزی مستطیلی مسطح با ضخامت بین 1 میلی متر تا 8 میلی متر هستند و برای اطمینان از روشن ماندن اتصال ارت به تجهیزات الکتریکی متصل می‌شوند.
  3. صفحات ارت/ تشک‌های ارت: این ورق‌های فلزی بزرگ هستند که بیشتر از مس، فولاد یا آلومینیوم ساخته شده‌اند که به صورت عمودی در زمین به صورت افقی دفن شده‌اند یا روی سطح قرار می‌گیرند که به پخش جریان الکتریکی به زمین اطراف کمک می‌کند تا از اتصال زمین مناسب اطمینان حاصل شود.
  4. ارتینگ مش: شبکه فلزی از هادی‌های مسی یا فولادی که در کاربردهای ارتینگ استفاده می‌شود و سطح وسیعی را پوشش می‌دهد تا کارایی سیستم ارت را افزایش دهد.
  5. لوله های ارتینگ: لوله‌های فولادی گالوانیزه ای هستند که در کاربردهای ارت استفاده می‌شوند و به صورت عمودی در زمین به لایه‌های خاک با مقاومت کم و رسانایی بد هدایت می‌شوند.
  6. ارتینگ گرید: شبکه به هم پیوسته‌ای از میله‌های ارت، لوله‌های ارت، صفحات ارت و سایر تجهیزات ارتینگ که یک سیستم ارت جامع و کارآمد را برای یک تاسیسات یا تاسیسات فراهم می‌کند.
  7. محافظ برق: اینها وسایلی هستند که به سیستم الکتریکی متصل می‌شوند تا از اضافه ولتاژهای گذرا محافظت کنند، که می‌تواند باعث ایجاد نوسانات جریان شود و همینطور به تجهیزات آسیب برساند و اتصال زمین را بی‌اثر کند.

سیم مسی اتصال به زمین

انتخاب و نصب تجهیزات چاه ارت مناسب برای اطمینان از زمین کافی و حفاظت از اضافه ولتاژ ضروری است و باید طبق استانداردها و کدهای محلی و ملی برای افزایش ایمنی انجام شود.

قیمت انواع لوازم چاه ارت

قیمت لوازم چاه ارت به عوامل زیر بستگی دارد :

  • کیفیت محصولات: کیفیت محصولات لوازم چاه ارت می‌تواند تأثیر زیادی در قیمت آن‌ها داشته باشد. محصولات با کیفیت بالا معمولاً قیمت بالاتری نسبت به محصولات با کیفیت پایین‌تر دارند.
  • برند: برند محصول نقش مهمی در تعیین قیمت آن دارد. برندهای معروف و با کیفیت معمولاً قیمت بالاتری نسبت به برندهای غیرمعروف و کم‌کاربرد دارند.
  • گارانتی: گارانتی محصول نقش مهمی در تعیین قیمت آن دارد. محصولات همراه با گارانتی طولانی‌تر علاوه بر اطمینان خریدار، قابل استفاده بلند‌مدت هستند.
  • اندازه: اندازه لوازم چاه ارت نقش مهمی در تعیین قیمت آن‌ها دارد. لوازم بزرگ‌تر و با طول بیشتر معمولاً قیمت بالاتری نسبت به لوازم کوچک‌تر و با طول کم‌تر دارند.
  • جنس: جنس استفاده شده در ساخت لوازم چاه ارت نقش مهمی در تعیین قیمت آن‌ها دارد. لوازم ساخته شده از جنس‌های با کیفیت و مقاوم معمولاً قیمت بالاتری نسبت به لوازم ساخته شده از جنس‌های کم‌کاربرد و کم‌کیفیت دارند.

میله ارت مسی

به جز عواملی که در بالا ذکر شد، نوسانات بازار نیز در قیمت لوازم چاه ارت بی‌تأثیر نیستند. برای استعلام قیمت‌های به روز لوازم چاه ارت به بخش فروشگاه سرزمین مس مراجعه کنید.

خرید لوازم چاه ارت

برای خرید لوازم ارتینگ، می‌توانید از فروشگاه‌های مختلفی استفاده کنید. ولی دقت کنید که در هنگام خرید به نکاتی که در ادامه به آن اشاره کردیم توجه کنید:

  • کیفیت محصولات: برای خرید لوازم چاه ارت، به کیفیت محصولات توجه کنید. محصولات با کیفیت، عمر طولانی‌تری دارند و در نتیجه هزینه‌های بعدی را کاهش می‌دهند.
  • قیمت محصولات: قبل از خرید لوازم چاه ارت، قیمت محصولات را با فروشگاه‌های دیگر مقایسه کنید. به این ترتیب، قادر خواهید بود تا بهترین قیمت را برای خود پیدا کنید.
  • گارانتی: گارانتی محصولات نشان دهنده کیفیت آن‌هاست. بنابراین، قبل از خرید لوازم چاه ارت، به گارانتی محصولات توجه کنید.
  • برند: برند محصولات نشان دهنده کیفیت و قابلیت اطمینان آن‌هاست. بنابراین، به برند محصولات نیز توجه کنید.

حفر چاه ارت

خرید لوازم چاه ارت را از فروشگاه‌های معتبر و سایت‌هایی با نشانه اعتماد الکترونیکی (e نماد) انجام دهید. اگر هر سؤالی در زمینه نصب چاه ارت و لوازم چاه ارت داشتید، می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۳۳۹۴۲۵۰۰ – ۰۲۱۳۳۹۵۹۱۲۴ تماس حاصل کنید.

سؤالات متداول درباره لوازم چاه ارت

در این مقاله خواندید که برای نصب چاه ارت به چه لوازمی احتیاج دارید و این لوازم را از کجا تهیه کنید. اکنون به برخی از سؤالات متداول شما عزیزان درباره انواع تجهیزات چاه ارت پاسخ می‌دهیم:

لوازم چاه ارت شامل چه مواردی می‌شود؟

میله‌های ارت، ارتینگ نوارها، صفحات ارت، ارتینگ مش، لوله‌های ارتینگ، ارتینگ گرید، محافظ برق و…

قیمت لوازم چاه ارت چقدر است؟

قیمت لوازم چاه ارت با توجه به مواردی مثل کیفیت محصول، برند، گارانتی، اندازه و نوسانات بازار متفاوت است؛ برای استعلام قیمت با کارشناسان ما در سرزمین مس تماس بگیرید.

اتصالات داخلی چاه ارت با چه وسایلی و چگونه انجام می‌شود؟

صفحه مسی، سیم مسی، کدولد، بنتونیت، شینه مسی و دریچه چاه ارت وسایلی هستند که برای انجام اتصالات داخلی چاه ارت استفاده می‌شوند. مراحل اجرای آن در متن مقاله توضیح داده شده است.

برای خرید لوازم چاه ارت یک فروشگاه معتبر پیشنهاد دهید؟

فروشگاه سرزمین مس یک فروشگاه معتبر با اجناسی تضمینی، باکیفیت و قیمت مناسب می‌باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سرزمین مس مفتخر به بیش از 10 سال تجربه و خدمت در ارائه‌ی انواع تجهیزات و ملزومات چاه ارت، صاعقه‌گیر، میله ارت، جوش کدولد و انواع بنتونیت با بهترین قیمت می‌باشد.
ما قصد داریم با ارائه‌ی محصولات کاربردی مسی و آخرین قیمت روز بازار در خریدی مطمئن و آسان خدمتگزار شما باشیم. سرزمین مس با گرد هم آوردن متخصصان و فروش ابزارآلات صنعتی و کارگاهی به صورت اینترنتی راهی بسیار کم‌هزینه، آسان، مطمئن و بدون اتلاف وقت را برای شما به ارمغان آورده است. امیدواریم به یاری خدا و همراهی شما عزیزان، بیش از پیش پاسخگوی نیازهای هموطنان گرامی باشیم.

تهران لاله زار جنوبی کوچه ی باربد پلاک 9

coppersland.adm@gmail.com

کلیه حقوق این سایت متعلق به آژانس دیجیتال مارکتینگ ایان می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه
دریافت لحظه‌ای قیمت