کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
29 مهر 1402

آشنایی انواع سیم ارت به ویژه سیم ارت سبز و زرد

سیم ارت سیمی است که برای ایمنی افراد و تجهیزات الکتریکی در مدار به کار می‌رود. این سیم جریان اضافی یا ناشی از صاعقه را به زمین منتقل می‌کند و از شوک الکتریکی و آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند. سیم ارت با رنگ سبز یا زرد شناخته می‌شود و از جنس مس یا آلومینیوم است. در این مقاله با انواع سیم ارت سبز و زرد آشنا خواهید شد.

انواع کابل ارت

انواع کابل ارت بستگی به نوع کاربرد و محل نصب آن دارد. برخی از انواع رایج کابل ارت عبارتند از:

  • کابل ارت تخلیه: این کابل برای تخلیه بار الکترو استاتیک یا الکترومغناطیس استفاده می‌شود. مثلا در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، خودروسازی و هوافضا.
  • کابل ارت حفاظت: این کابل برای حفاظت دستگاه‌های الکترونیک و تجهیزات حساس در برابر تداخلات الکترومغناطیس استفاده می‌شود. مثلا در کامپیوتر، تلفن، تلوزیون و رادار.
  • کابل ارت پایدار: این کابل برای پایدار کردن ولتاژ و جریان در مدار استفاده می‌شود. به عنوان مثال در منابع تغذیه، الکترونورولوژي و دستگاه‌های پزشکی.

انواع سیم ارت سبز و زرد

سیم ارت سبز و زرد یک نوع سیم اضافه است که برای اتصال به زمین در مدارهای برقی استفاده می‌شود. این سیم با رنگ سبز و زرد راه راه شناخته می‌شود و از جنس مس یا آلومینیوم با روکش PVC یا LSZH است. این سیم جریان اضافی یا ناشی از صاعقه را به زمین منتقل می‌کند و از شوک الکتریکی و آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند.

ساختار سیم ارت سبز و زرد

انواع سیم ارت سبز و زرد بستگی به نوع کلاس هادی و جنس عایق آن دارد. برخی از انواع رایج سیم ارت سبز و زرد عبارتند از:

سیم ارت افشان روکش دار: این سیم دارای هادی مسی با تعداد زیاد رشته‌های کوچک است که به هم پیچیده شده‌اند. این سیم دارای قابلیت خم شدن بالا و مقاومت کششی پایین است. عایق این سیم معمولاً PVC است و با کد H05V-K یا H07V-K شناسایی می‌شود.

سیم ارت نیمه افشان روکش دار: این سیم دارای هادی مسی با تعداد کمتر رشته‌های بزرگتر است که به هم پیچیده شده‌اند. این سیم دارای قابلیت خم شدن متوسط و مقاومت کششی بالاتر است. عایق این سیم معمولاً PVC است و با کد H07V-R شناسایی می‌شود.

سیم ارت خشک یا مفتولی روکش دار: این سیم دارای هادی مس گرد چند لایه است که به صورت فشار قوانین درآورده شده‌اند. این سیم دارای قابلیت خم شدن پایین و مقاومت کششی بالاتر است. عایق این سیم معمولاً LSZH است و با کدهای H05Z-U، H07Z-U یا H07Z-R شناسایی می‌شود.

کابل فولادی ارت روکش دار: این کابل دارای هادي فولادي گالوانيزه يا آلياژي است كه در صورت تخليه صاعقه، جريان بالاتري را تحمل مي كند. عایق این کابل معمولاً PVC است و با کدهای  NYY-J، NYY-O، NYM-J یا NYM-O  شناسایي مي شود.

خرید سیم ارت سبز و زرد

هنگام خرید سیم های ارت سبز و زرد، حتماً مشخصات محصول مانند گیج سیم، درجه ولتاژ و مواد عایق را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نیازهای خاص شما را برآورده می کند و با قوانین ایمنی و برق مطابقت دارد.

همچنین، رعایت دستورالعمل‌ها و اقدامات احتیاطی مناسب هنگام دست زدن و نصب سیم‌های برق برای اطمینان از ایمنی خود و دیگران ضروری است.

کاربرد سیم ارت سبز و زرد

اگر در مورد بهترین نوع یا اندازه سیم ارت سبز و زرد مطمئن نیستید، توصیه می شود با یک برقکار مجاز یا یک متخصص حرفه ای مشورت کنید.

قیمت سیم ارت

قیمت سیم ارت سبز و زرد بستگی به نوع، نمره، کارخانه و تاریخ مورد نظر دارد. برای مثال ، قیمت سیم ارت روکش دار سبز و زرد نمره 25 در سال 1402، 141 هزار تومان است. بر اساس نمره، این بازه از 69 هزار تومان تا 900 هزار تومان متغیر است؛ البته این قیمت‌ها ممکن است هر روز تغییر کنند و شما مشتریان عزیز هر روز باید از قیمت‌های محصولات مسی اطلاع کسب کنید.

سؤالات متداول درباره انواع سیم ارت

در این قسمت به چند مورد از سؤالات پرتکرار شما درباره این کابل پاسخ می‌دهیم:

انواع سیم ارت سبز و زرد را توضیح دهید؟

سیم ارت افشان روکش دار، سیم ارت نیمه افشان روکش دار، سیم ارت خشک یا مفتولی روکش دار، کابل فولادی ارت روکش دار.

قیمت سیم ارت سبز و زرد چقدر است؟

بر اساس نمره، این بازه از 69 هزار تومان تا 900 هزار تومان متغیر است مثلا قیمت سیم ارت روکش دار سبز و زرد نمره 25 در سال 1402، 141 هزار تومان است.

کاربرد سیم ارت چیست؟

انواع سیم ارت بستگی به نوع کاربرد و محل نصب آن دارد، می‌تواند در کامپیوتر، تلفن، صنایع پتروشیمی و حتی دستگاه‌های پزشکی کاربرد داشته باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سرزمین مس مفتخر به بیش از 10 سال تجربه و خدمت در ارائه‌ی انواع تجهیزات و ملزومات چاه ارت، صاعقه‌گیر، میله ارت، جوش کدولد و انواع بنتونیت با بهترین قیمت می‌باشد.
ما قصد داریم با ارائه‌ی محصولات کاربردی مسی و آخرین قیمت روز بازار در خریدی مطمئن و آسان خدمتگزار شما باشیم. سرزمین مس با گرد هم آوردن متخصصان و فروش ابزارآلات صنعتی و کارگاهی به صورت اینترنتی راهی بسیار کم‌هزینه، آسان، مطمئن و بدون اتلاف وقت را برای شما به ارمغان آورده است. امیدواریم به یاری خدا و همراهی شما عزیزان، بیش از پیش پاسخگوی نیازهای هموطنان گرامی باشیم.

تهران لاله زار جنوبی کوچه ی باربد پلاک 9

coppersland.adm@gmail.com

کلیه حقوق این سایت متعلق به آژانس دیجیتال مارکتینگ ایان می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه
دریافت لحظه‌ای قیمت